Snön = Ondskan!

För ca 2 timmar sen trodde jag fortfarande att denna kväll skulle vara tråkig och händelselös, men åhh så fel jag hade. Alex skulle komma hit innan han skulle ta bussen till Göteborg. Jag tyckte det skulel vara mysigt att bara få träffa honom lite fort, bara få en puss o en kram. Och så började det; han kom hit o jag fick en snabb puss o kram. Sedan skulle det bära iväg ner till stan så att han kunde ta bussen från centralen, men vi kom inte långt. Alex körde bilen och valde att svänga ut på vägen där jag bor trots att vi korsade en annan bils färdväg. Han trodde han skulle hinna, men det var halt så han åkte in i trottoarkanten på andra sidan o bröt av en bit på den främre högerfälgen. Det har snöat smått så det finns nysnö på vägen och det är minusgrader..  Han trodde att han fått punktering så jag fick springa upp till mig och ta brorsans nycklar & bil ner till stationen och lämna Alex bil på Hulta. Jag skjutsade ner Alex och körde hemåt. under hela bilresan hem kände jag hur däcken släppte och mitt grepp var minimalt. Stackars min pojke som älskar sin bil och det här är ju det sista han behöver. Jag är iaf glad att jag sitter hemma och att båda är hela och varma :)


Golfens Audi-fälg

Kommentarer
Postat av: Becka

Ja, så går det när man har friktionsdäck. Jag har också suttit i en bil som smällde rakt in i en refug, dumma däck. Dumma snö. Dumma förare (inte jag)(jag var inte nykter, så jag hoppas åtminstone att det inte var jag)(jag hade iofs inte körkort heller)(det var Martin som körde, problem löst).

Kolla upp så att ni inte brutit någon axel, eller så. Fast det är klart, bönder kan väl sånt ;P

2009-02-12 @ 01:09:24
URL: http://ramstenvarupptaget.blogg.se/





Skriv något :) :

Namn:
Komma ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0