Koffeinkick och en längtan..

Jag dricker endast kaffe när jag jobbar och Ericssons kaffemaskiner gör faktiskt riktigt gott kaffe! Jag känner att jag blir mycket piggare när jag druckit kaffe, främst för att jag dricker så sällan. Men jag läste nyss att koffein/kaffe egentligen inte ger en kick utan att det bara är en illusion. De testade 379 personer som fick avhålla sig från koffein i sexton timmar. Hälften fick koffein och hälften placebo. Resultatet var att det inte är någon stor skillnad mellan de båda grupperna. Det visade sig att de som dricker kaffe regelbundet utvecklar en tolerans mot de effekter som koffein kan ge. Koffeinet gör inte att man blir piggare utan att man tar sig upp på normal nivå igen.

Så ni som dricker kaffe regelbundet kommer upp till en normal-nivå när ni dricker kaffe medan jag blir duracell-kaninen!


Tacka vet jag min återhållsamhet för kaffe ;)

Imorgon vid 11 så har Nelly en outlet på Åhaga här i Borås. Sara vann biljetter från BT så vi ska dit och kika på om det finns något som är värt att köpa. Sen kommer Lindroos till Åhaga imorgon kväll, men då jobbar jag :(
Längtar efter då jag får komma hem igen och bara lägga mig och mysa bredvid pojken. Vi har fått så lite tid ihop på senaste, då vi båda jobbat hela tiden och varit trötta. Men livet är toppen, jag ska definitivt inte klaga :)

Kommentarer





Skriv något :) :

Namn:
Komma ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0