Längtan till sängen

Som sagt är jag riktigt trött idag eftersom jag började klockan 9. Sitter just nu vid en dator i skolan och försöker få tiden att gå. Inte kul när en lärare ger en ett ultimatum, antingen stannar du och kommer på återsamlingen eller så får du komplettera. När jag ändå varit på studiegruppstiällfället och den aktuella föreläsningen tycker man inte att en åter samling är nödvändig.
Blir att se klart på det nyaste top model avsnittet när man kommer hem och sova bort några timmar. Har inget särskilt planerat in idag så tror det blir att plugga lite och spela xbox.

Fick precis veta att min Alex stannar i Göteborg över helgen vilket betyder en lugn helg för mig med brorsan hemma. Är sällan vi ses mer än när vi passerar varandra inann helgen, han kommer hem och jag lämnar hem för Dannike. Han blir väl glad över att Mixie stannar så att han kan skrämma vettet ur henne :P
Nästa vecka blir det att vaccinera Mixie för första gången. Får vi hoppas hon är duktig och att det inte gör ont. Hon har bettet sig lite skumt på sistone, främst enligt mina föräldrar. Hon hänger mestadels med mig och ligger i min säng hela tiden, tror det är lite avundsjuka från deras sida faktiskt :P

Jag har nog aldrig berättat hur jag skaffade Mixie här på bloggen. Så för er som inte hört mig berätta det; here you go..
För ca 1,5 år sedan fick jag för mig att det var dags att skaffa hund. Jag hade precis slutat mitt jobb på Mastec Components och hade en 15 000 på kontot. Kände att de brände och att det var dags att göra sig av med dem. Jag har sedan jag kan minnas alltid velat ha en hund. Nu på senaste har jag insett att jag vill ha en lite hund, för att de är söta, men också för att jag bor i lägenhet och det är omöjligt att ha en Alaskan Malamute (en husky ungefär) som hade varit ett annat alternativ. Jag kollade blocket flera gånger om dagen efter en chihuahua i närheten och till rätt pris. Så en dag hittade jag Mixie, 1,5 år och befann sig i Stockholm. Priset för henne 6 000 kr för att hon hade ett skadat ben (dessutom 85% chihuahua 15 % papillion). Sammanlagt med resa och lite köp utav prylar från ägaren betalade jag 8000 kr för min sötnos. Jag mailade och pratade i telefon med ägaren som berättade om allt. Hon undvek att säga vissa små detaljer som jag kommer till senare. Jag bokade flygbiljett till Bromma och flög dit med Malmö Aviation. Biljetten dit var för mig, biljetten hem var för mig och en hund. Hon räknades som handbagage (kostade 100 kr extra). Ägaren var inte det jag förväntat mig. Såg ut att va en kvinnlig variant utav en pimp - pälskappa, rökande och fixad. Man förväntar sig inte en 50 årig kvinna komma med en chihuahua, men det var hon som sålde Mixie till mig. Mixie var rädd på flygplanet, på flygplatsen och hela vägen hem. Mina föräldrar visste ingenting om vem som var på väg hem med mig, hon skulle blir en överraskning. Jag smög in henne till mitt rum och gick in till mina föräldrar i köket. Jag sa att jag har köpt en hund och de sa "ingen chans". Jag hämtade Mixie och visade upp henne och då fick jag höra "du är ju helt dum i huvudet", "tänker du alls?", "du vet att vi inte vill ha MER husdjur". Ungefär så höll de på i en vecka tills de blev kära i henne precis som jag :) Jag hade samtidigt en dvärghamster och ett marsvin då, men Mixie var snäll mot dem. Zerex & Thore är long gone dessvärre :( RIP
I efterhand har jag lärt mig att Mixie är rädd för allt. Hon är extremt rädd för barn och stora personer (som min brorsa). Hon var inte heller helt rumsren och har svårt med nytt folk. Fast det värsta är nog att hon hatar att gå ut eftersom hon är rädd för ALLT! Men hon är ändå min lilla älskling som jag inte vet vad jag hade gjort utan.



Mixie & Dzermin (storebror)

Kommentarer





Skriv något :) :

Namn:
Komma ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0