3 dagar intryckta i 1

Så då var jag i Dannike, precis som vilken helg som helst. Kom hem imorses klockan 11 efter att brorsan kört vilse i Göteborg. Hade med kameran till London så ska försöka göra ett litet text- och bildspel som sammanfattar våran resa. Var där en dag, men kändes som minst 3 dagar. Sov orgelbundet och trodde en ny dag började när jag vaknade.



När jag vaknade (klockan 14) hade det kommit 5 cm snö. Frankfurt-flyget från Göteborg City Airport skulle bli inställt och jag och Sara var rädda för att London-föyget också skulle råka ut för det.



Jag och Sara var riktigt heta på vägen dit. Saras klädsel är ett minne blott, men min kom med hem (inte skorna!!!)



Till en början var vi taggade och grymt glada utav att flighten skulle bli av. Vi stod i kön och trodde vi skulle boarda inom 20 min.



Efter 2 timmar i kön insåg vi att vi skulle få stå där ett tag till så vi bestämde oss för att sätta oss bland alla stående. Flygplanet hade landat på Landvetter eftersom det tydligen var för halt på Göteborg City Airport. Vi skulle bussas till Landvetter.



Väl 01:45 fick vi komma på planet och vi var grymt hungriga. Planet skulle ha lyft 21:20, men vi får vara glada för att det kom överhuvudtaget. Väl i planet tog det minst 30 min innan det började röra på sig.



Trots att planet var mer än 4 timmar sent hade vi fortfarande 3 timmar att bränna på Stansted Airport. Vi satt mestadels och spelade kort på varierande platser. Man kan tro att vi såg luffiga ut, men vi var nog bland de som såg "finare" ut :P Fanns de som sov var som helst, i alla möjliga hörn.



Vi åt frukost vid Marble Arch. Jag var bara tvungen att köpa jättegoa munkar vi åt förra gången vi var där. Coca Cola var en självklarhet <3



Vi tog oss till Top Shop först, men sen så öppnade resten utav affärerna och då begav vi oss direkt till Primark. Jag handlade för över 2000 kronor och spenderade minst 5 timmar där.



Så såg vårat hotellrum ut efter att vi kommit efter första shoppingrundan. Min väska var till slut ca 1,5 dm högre än kanskten, men det gick :D



Jag hade 2 klänningar, tights, 3 jackor och en scarf på mig. Sara hade "bara" sturmpbyxor, en klänning, 2 jackor och en scarf på sig. Brorsan hämtade oss och på vägen hem bytte vi grejer eftersom vi packat i varandras väskor. Därefter sov jag 4 timmar och är fortfarande dödstrött.

Får bli lite mer bilder när jag är tillbaka hemma. Har inte ens hunnit packa upp! Hoppas ni har en trevlig kväll och röstar på HEAT i melodifestivalen :)

Kommentarer





Skriv något :) :

Namn:
Komma ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0