Snacka om snålhet!

Igår var min sista dag på praktiken och jag kände redan innan att jag måste bjuda på något innan jag försvinner. Jag var inte ensam student på min skola, nej kära Maria var också där i 3 veckor.
Jag stötte på henne i lärarrummet med händerna fulla av kex, dricka, tallrikar och annat jag precis köpt på konsum. Såhär gick konversationen:

Jag: Jag har precis varit och handlat massa gott. Måste ju bjuda sista dagen. Ska du bjuda på något?

Maria: Nej, de fick ju bulle och saft igår, jag tycker inte man ska få något varje dag.

Jag: Men det var ju i förrigår och det var ju skolan som bjöd.

Maria: Ja, men vi har diabetiker och nötallergiker i klassen.

Jag: Det har vi med och jag har inga nötter i kexen...


Varför kunde hon inte bara sagt att hon är för snål? Jag vet att jag tjänar rätt bra och dessutom vikarierade, men jag står inte och hittar på. Suck.. Vissa människor


Snålheten i ankformat

Kommentarer





Skriv något :) :

Namn:
Komma ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0