Fingrarna avslöjar allt?

Kikade nyss in på Aftonbladets hemsida och hittade en artikel om fingrar. De kan tydligen avge mycket information. Hurvida det stämmer, vet jag inte!


Dina fingrar avslöjar hemligheten om ditt liv


Mät noggrant

Men det räcker inte med att bara jämföra fingrarna rakt av. Utgå i stället från den nedersta rynkan eller strecket på ditt ringfinger och mät avståndet upp till fingertoppen. Jämför sedan med samma avstånd på pekfingret. (Ditt ringfinger har förmodligen fler streck, medan pekfingret har ett. Utgå från det streck som är närmast handflatan.)

 

Har du längre pekfinger har du:

Ökad risk att drabbas av bröstcancer, om du är kvinna.

Förmodligen större intresse för män än kvinnor, oberoende om du är man eller kvinna

Större benägenhet att drabbas av eksem, allergier och feber.

Större chans att behålla ett jobb och bli rik.

Större chans att bli gammal.

 

Har du däremot ett längre ringfinger har du:

Lättare att bli aggressiv.

Ökad risk att utveckla prostatacancer, om du är man.

Ökad risk att drabbas av hjärt- och kärlsjukdomar.

Ökad risk att hamna i fängelse, bli mördad eller utveckla ett drogberoende.

Större chanser att lyckas i yrken som militär, ingenjör, filosof och schackspelare.

Förmodligen större intresse för kvinnor än män, oberoende om du är man eller kvinna.

Lättare att bli duktig på att spela ett musikinstrument.

Lättare att utöva fysisk aktivitet och bygga muskler.

 

 

Jag mätte endast rakt av och mitt pekfinger är ca 0,5 cm längre, rätt lätt att inte råka ta fel. Verkart som att jag fick de bra alternativen :P


Kommentarer
Postat av: Becka

Jag har ett längre ringfinger. Vilken tur för mig :D

Hurra, jag kommer bli bra militär. Och ja, jag bygger muskler väldigt lätt.



Synd bara, jag skulle vilja bli gammal...

2010-12-05 @ 22:03:53
URL: http://ramstenvarupptaget.blogg.se/





Skriv något :) :

Namn:
Komma ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0