På startsidan

På startsidan möttes jag utav massa triviala bloggar om hur mycket folk tränat, köpt eller upptäckt. När jag skrollade ner hittade jag detta inlägg:

"Så mister du läsare - språket


1. Smileys: :) ;) :D :( :P xD... Blir man inte arg bara av att se dem?!

2. "Fjortis-språk": Åh neeeej, jag tappa en ögonfrans. OMG, får väl önska mig nåt dårå. Jag önskar mig hmm... vitare idomin. Amen, asså, fatta va blåst jag är! Man liksom ba HAHA, fatta inget. (Okej, märks att jag inte är bra på det där...)

3. Stavfel: Så om du vil värka tuff, är det hellt fel att stava som jag gör. Hej då, lässare!

4. Svärord: Svär i varje inlägg, varje mening och du är kungen av bottennapp.

5. Förkortningar: Ja kanske inte ger ett mkt seriöst intryck, men ja ger iaf folk huvudvärk. Dt e väl bra? "

Hur många smileys använder inte jag i varenda inlägg? Jag tycker inte att det är irriterande att se det, men det kanske är för att jag skriver dem själv. Får försöka minska på dem antar jag..
Fjortisspråket kan jag hålla med om är irriterande, speciellt när "haha" står i varande rad och inte punkter eller stora bokstäver existerar. Stavfel är också otroligt jobbigt, läser mitt inlägg två gånger innan jag lägger upp det. MEN vad är det för fel på att svära då? Om man svär med måtta och då det behövs är är det väl helt okej?!

Nog med att bara kommentera på någon annans inlägg. Ska ta och klä på mig nu och försöka skriva lite på skolarbete. Mår skit, men imorgon ska min "portfölj" vara färdig. Tror inte att jag med ord kan uttrycka mitt hat för Borås Högskolas dumma uppgifter och dåligt utlagda schema. Take care (for now)

Kommentarer
Postat av: Millaaa

fin blogg!:D

2009-05-05 @ 15:06:44
URL: http://aannddeerrssoonn.blogg.se/





Skriv något :) :

Namn:
Komma ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0