En dag åt helvete..

Idag är en utav de dagar man önskar man aldrig vaknat upp till. Bäst hade det varit om jag bara sov igenom hela dagen och vaknade till en onsdag.
Jag vaknade 4.30 imorses utav en flåsande Mixie. Jag försökte ge henne kommandon, godis, få henne att dricka, röra på sig överhuvudtaget, men ingenting verkade fungera. Visst hade det här hänt förut, men jag kunde inte komma ihåg vad som var problemet sist. Så jag tog med henne ut och tydligen var det lösningen. Hon var lös i magen och behövde desperat ut och släppa loss allt. Vem gillar inte promenader klockan halv 5 på morgonen liksom?
Jag åkte till skolan vid 12 för att lämna in mina 2 arbeten och samtala med en lärare. Väntade på läraren i 40 minuter utan någon framgång. När jag lämnade arbetena var jag inte alls säker på att de var tillräckliga.
När jag kom hem fick jag kolla Borås Tidning, min förra klassföreståndare var återigen på framsidan, men inte för positiva grunder. Tydligen har det skett massa fusk från hans sida. Jag borde ha fattat att om han inte klarade sköta sitt jobb så klarar han nog inte heller att vara toppolitikter i Borås. jag var dum och hjälpte till att rösta honom till hans "nuvarande" position.

Ifall ni vill läsa om allt han anklagas för så har ni väldigt mycket information på BT's hemsida: http://www.bt.se/nyheter/boras/tv-romild-tar-politisk-timeout(1332982).gm

Jag har också fått reda på att vi fick U på litteraturseminarium. Jag var inte den som skrev, men jag har lika stort ansvar att kontrollera innehållet. Detta gjorde jag tydligen inte har jag upptäckt nu i efterhand.
På kvällen var jag på hundkurs med Mixie och det gick som förväntat. Mixie ignorerade mig på grund av rädsla. Hon kunde inte lyda kommandon och aktiviteter som var rena barnleken för vissa hundar var för Mixie ett nästintill omöjligt hinder. Mixie är som barn med svårigheter i skolan. Hon behöver extra mycket stöd och jobb. Jag hoppas jag klarar allt bara..

Jag är så trött på idag. Blir Far Cry 2 på boxen och kanske någon mer serie. Orkar inte mer..

Kommentarer
Postat av: Becka

Suck, har aldrig gillat honom. Känns bra att inte vara ensam. :)

Synd att det inte går bra på kursen!

2009-05-24 @ 23:16:09
URL: http://ramstenvarupptaget.blogg.se/





Skriv något :) :

Namn:
Komma ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0