Göteborg - inte som det brukade vara..

Jag vet inte om det är jag som har förändrats eller om det är Göteborg. Jag har aldrig tidigare märkt hur många som glor. Det är ju det att det är en storstad där folk är en i mängden och lätt kan stirra på någon eftersom personen i fråga inte märker av det. Men jag är boråsare, jag ser det och det stör mig. Alla går dessutom för nära en. Jag stod och väntade på bussen och folk höll inte borås-avståndet (minst 3 dm ifrån ifall möjligt). För många blickar och för mycket folk. Jag längtar hem till den lilla staden Borås.
Det finns faktiskt en anledning till att jag åkte till Göteborg och det är inte för att kunna klaga på staden. Jag är här för att träffa min Alex :) Har varit här sedan 6 ikväll och det är mysigt att får vara för oss själva för en gång skull. Man uppskattar sånt här eftersom vi båda bor hemma och bara hänger där. Fast alex lilla skyffe kanske inte är det mysigaste platsen (rummet, rättare sagt) men så länge jag är med pojken så är jag nöjd. Vi har sett Yes Man med Jim Carrey och bara myst framför teven. Yes Man började väldigt segt, men blev betydligt mycket bättre längre in i filmen. Den är ju inget jämfört med Ace Ventura eller The Truman Show, men är definitivt sevärd :)

Har varit i skolan idag och hållt i redovisning utav barnboksfiguren. Vi hade ett arbete om Barna Hedenhös och vi va väl en smutta överambitösa om man jämför med resten. Det kändes lite som gymnasiet all over again. Vissa kommer helt oförberedda och med dåligt material, medan andra gör ett överarbetat arbete och presentation. Det konstiga är att jag aldrig varit på den överambitösa sidan tidigare. Har väl Anna-Karin i min grupp att tacka. You're the best!

För att svara till Sara så får du gärna låna peruken. Jag har 2 stycken till, men de är i färgena gul/röd & gul/röd/lila. Kanske inte lika lockande ;)

Kommentarer





Skriv något :) :

Namn:
Komma ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0