Min Påskhelg

I torsdags åkte vi runt halv tio från Dannike mot Sälen. Jag och Alex reste i Corsa:n medan resten befann sig i 845:an bakom oss. Varken jag eller Alex var särskilt pigga, men vi hade GPS med Yoda att roa oss med - "Turn left, you must".

När vi väl kom fram runt 4 tog vi oss till McDonalds och åt ordentligt. Blev inget åkande första dagen utan bara att ta sig till stugan och ladda inför morgondagen. Vi bodde i en stuga på 40 kvm på 6 pers!! Jag och Alex fick sova i vardagrummet på en bäddsoffa medan resten sov i de 2 våningssängarna i en garderob de påstod vara ett sovrum.


Väl ute i backen snappade jag upp tekniken rätt så fort. Det blev 2 rejäla vurpar som ledde till tårar och stillaliggande, men "om man inte vurpar så lär man sig inte" påstår Alex. Backarna hade inte mycket snö och det blev puckelpist efter 2 timmars åkning. Vi höll oss mestadels i roliga delar utav Sälen så som Trollskogen och Snögubbeborg, toppenkul!




Vädret var lite för bra för Sälen nästan. Man vill inte att det ska vara 19 grader, snön smälter liksom :P Men visst var det skönt att åka med solen på och uppdragna ärmar. Det fanns helt enkelt både för och nackdelar.



Vi hade allt som allt väldigt kul och vissa hade väl mer kul än andra. Chris var lite utav en saddist och slängde snöbollar på mig, som om jag inte är ostabil nog som det är. Fast jag försökte hämnas med en ordentlig "snöboll" - kom inte långt med den.




Självklart blev det lite posing med kameran när man fick chansen. Här får ni lite random på mig och min andra familj..





Det blev 204 bilder allt som allt från de fyra dagar vi var borta, men ni fick ett litet smakprov på vad som försegick. Blir lite normala blogginlägg framöver. Ha det bra, puss!

Kommentarer
Postat av: Becka

Verkar ha varit en kalasresa! "Andra familj", så gulligt!

2009-04-14 @ 22:10:12
URL: http://ramstenvarupptaget.blogg.se/





Skriv något :) :

Namn:
Komma ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0